Iedereen houdt van eten. Het is niet alleen noodzakelijk maar mensen vinden het ook gezellig en lekker om naar binnen te werken. Het liefst koken de meeste mensen zelf niet, lekker bestellen is datgene wat we het liefst doen. Een mogelijkheid waar ook steeds meer gebruik van wordt gemaakt is het buffet en catering. Een aantal gangen wat in grote hoeveelheden wordt geleverd voor een bepaalde hoeveelheid mensen. Het is aan de catering/buffetbedrijven de zaak om ervoor te zorgen dat mensen bij hen terecht komen om dit voor hun te doen. Er zijn verschillende marketingstrategieën om dit te bewerkstellen. In het bijzonder kan er gebruik gemaakt worden van social media, en dan vooral Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Wanneer er foto’s/video’s op de kanalen worden gezet over het soort catering wat ze doen en hoe zij hun werk uitvoeren, gaat dit sneller bij mensen rond. Ze worden getriggerd om verder te kijken op de pagina en uiteindelijk de site. Hierdoor kunnen mensen sneller een bestelling/verzoek plaatsen.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als ultieme online klantenservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *